Klachten en verbeterpunten
Ieder van ons denkt anders, voelt anders, ziet anders. Er kan in het proces iets gebeuren waar je het niet mee eens bent. Laat het weten. Probeer het te bespreken met de betrokkenen. Mocht dat geen oplossing bieden, dan zijn er andere mogelijkheden om hulp te vragen of een klacht in te dienen. Je leest meer informatie in deze folder over klachten.
Patiëntenvertrouwenspersoon (pvp)
Verblijf je op een GGZ-locatie, vrijwillig of verplicht, of krijg je verplichte zorg thuis, dan heb je recht op steun van de patiëntenvertrouwenspersoon. Deze kan je op weg helpen bij vragen over je rechten en het indienen van een klacht. De patiëntenvertrouwenspersoon komt voor jouw belang op. Vertrouwelijk, onafhankelijk en gratis.
Klachtenfunctionaris
Is er iets dat je graag anders ziet, waar je advies over wilt vragen? Dan kun je terecht bij de Klachtenfunctionaris. Deze is vertrouwelijk en kosteloos. Samen zoek je naar een oplossing. Het is ook mogelijk om via de Klachtenfunctionaris een algemene klacht voor te leggen aan de onafhankelijke klachtencommissie met een verzoek tot een bemiddelingsgesprek of behandeling van de klachten in een hoorzitting. De Klachtenfunctionaris is onafhankelijk en kan makkelijk contact opnemen met hulpverleners, behandelaars en managers.
De onafhankelijke Klachtencommissie
Je kunt een klacht over verplichte zorg indienen bij de onafhankelijke Klachtencommissie. Deze bestaat uit onafhankelijke leden die jouw klacht zelfs in een hoorzitting kunnen behandelen. De Klachtenfunctionaris kan je hierover advies geven. Je leest hier meer over de Klachtencommissie.
Klachtenfunctionaris
Anja de Haan
06 53 26 36 94 klachtenfunctionaris@rivierduinen.nl
Klachtenformulier
Secretariaat Klachtencommissie
Postadres
GGZ Zuid-Holland-Noord
Postbus 405, 2300 AK Leiden
071 890 66 47 of 071 890 66 91
klachtencommissie@rivierduinen.nl